Nézzük meg miket tervez a BKK Budapestre!
Kezdjük az 1-e Metróval! Európa első metró hálózatának szerelvény cseréje és meghosszabbítása a terv. Hogy mennyi sokkal hasznosabb dologra lehetne költeni azt a pénzt az most inkább hagyjuk is.Most inkább nézzük meg mire számíthatunk:


Erzsébet tér
Nem mondanám teljesen haszontalannak a projektet, Rákos palotára ráfér a közlekedés fejlesztés! De a Vigadó téri megálló már tényleg abszolút felesleges, habár jobb lesz az átszállás a 2-es villamosra, de többet ér az azon a gyönyörű környéken mint a minimális kényelem, nem is nézve azt a sok forintot!
Nézzük a 3-as metrót! Városbénító egy projekt, de nem mondanám haszontalannak, borzasztó állapotban van szegény metróvonal. Kezdjük talán a pótlási tervekkel!
A metrópótlás a jelenlegi tervek szerint 2017 nyarán kezdődik és három fő ütemben történik.
- Az első fő ütem két részből áll. Elsőként a metróvonal déli szakaszát, a Kőbánya-Kispest és a Nagyvárad tér közötti részt zárják le. Ezt követi a fő ütem második része: az északi – a Lehel tér és Újpest-Központ közötti – és a déli szakasz együttes lezárása, a metró ekkor csak a Nagyvárad tér és a Lehel tér között közlekedik.
- A két külső szakasz elkészülte után, a második fő ütemben a vonal belső részén – a Lehel tér és a Nagyvárad tér között – lesz metrópótlás, a metró a külső szakaszokon, vagyis Újpest-Központ és a Lehel tér, valamint a Nagyvárad tér és Kőbánya-Kispest között már közlekedik.
- Ezt követi a harmadik fő ütem, amikor az Árpád híd és a Deák Ferenc tér között lesz metrópótlás, a vonal többi részén a metró már közlekedik.
Részletek: http://bkk.hu/te/m3-del/
Négy felújított metrószerelvény érkezett már meg Oroszországból, és ezek közül háromnak érvényes vizsgája van. Közben már egy ötödik is elindult a gyárból – közölte az InfoRádióval a Metróért Egyesület elnöke.
A beruházáshoz nem csak a régi szerelvények teljes átépítése (a futóművek felújítása és teljes átépítés) tartozik, de a megállók átépítése is, és egy méregdrága szimulátorterem és előadó terem létrehozása is, mely már szinte teljesen kész van, a BKV Zrt. Kőbányai garázsában . Igen ugyanis továbbra is lesz vezető fülke és masiniszta is!
Újulnak a HÉV-ek is! Ezt már páran a saját szemükkel is láthatták.
Nem csak a szerelvényeket újítják, de a H6-os H7-es hévvel is tervez valamit. Volt szó arról is, hogy a Nemzeti Színház elöl felszedik a síneket és a Közvágóhídig villamosok közlekednek majd. De olyan tervek is vannak, hogy az M2-est összekötik a H8-9-es hévvel.
Igen, jól hallottad: össze akarják kötni a metrót a HÉV-el. Ez azért jó, mert így azok a szerelvények amiket most vettünk a vonalra nem lesznek jók semmire. De legalább lehet újat venni, csúszó pénzeket elfogadni, lopni, csalni, a logikának és ésszerűségnek így már, itt már helye nem maradt!
Őrs peron
Rákosfalva peron
Kistarcsa
De van még egy-két őrült terv a tarsolyban, mint például villamost a Bajcsyra, vagy egy-sávosítsuk a Rákóczi utat. De nézzük meg gyorsan, képekben.
Illetve a fogaskerekű megújulására is számíthatunk. Mind a járművek, mind a megállók komoly átalakuláson fognak átesni a tervek szerint! Én az ezekről készült látványtervekkel zárnám a cikket! De vastagon húzott betűkkel, zárójelben azért megjegyezném: Nem a Világörökség részét képző, világon egyedülálló emlékeink "modernizálására" kellene szórni a pénzt! Főleg azon tények tükrében, hogy nagy része uniós támogatásból készül az összes előbb felsorolt projekt tekintetében. Ami azt jelenti, hogy minden támogatott forint után kétszer annyi IMF hitelt kell fel vennie az országnak! Ez alap feltétele a támogatásnak! A baj csak az, hogy ezek a hitelek százszor rosszabb feltételekkel rendelkeznek mint bármelyik devizahitel! Kérdem én: megéri örökre eladósítani a drága szeretett országunk ezért?:

























0 megjegyzés: